Hatha Yoga en Stoelyoga in Wijkcentrum Bilgaard

Hatha-yoga is dé manier om te komen tot een sterker en vitaler lichaam, een goede adembeheersing en een ontspannen geest. De oefeningen, Asana’s, vragen om een selectieve aanspanning van de spieren, concentratie en een juiste ademtechniek. Dit zorgt voor een betere doorstroming in het lichaam. De yoga is daarmee goed voor alle organen, spieren, bloedsomloop, spijsvertering, ademhalingsorganen, het hart en nog veel meer. Door de yoga kom je (weer) in contact met je lichaam en creëer je kracht en souplesse. Maar het belangrijkste is dat je helemaal tot ontspanning komt!

Naast de reguliere Hatha-yoga is er op de woensdagochtend stoelyoga. Tijdens de stoelyogalessen worden de assana’s aangepast, zodat alle oefeningen op de stoel plaatsvinden. Beide lessen zijn toegankelijk voor iedereen, doordat de houdingen binnen ieders eigen mogelijkheden worden uitgevoerd. U bent van harte welkom om eens een les mee te doen en te ervaren wat stoelyoga voor u kan betekenen!

Hatha Yoga
Iedere donderdagavond van 19.00 tot 20.15 uur. De kosten zijn € 7,- per les *.

Stoelyoga

Iedere woensdagochtend van 11.30 – 12.30 uur. De kosten zijn € 3,50 per les *.

* Dit is inclusief thee. Hiernaast komen eenmalig de kosten van het lidmaatschap voor de wijkvereniging van Bilgaard bij. Dit is € 13,- per jaar. Met dit lidmaatschap kunt u ook deelnemen aan alle andere activiteiten in het Wijkcentrum.

De lessen vinden plaats in het Wijkcentrum Bilgaard, Hooidollen 17 in Leeuwarden en worden gegeven door Alline van der Meulen, Yogadocente bij Libeté Yoga en Massage.

Heb je interesse? Geef je dan op Alline van der Meulen: 06-18459578 of via alline@libete.nl. Kijk voor meer informatie, ook over andere locaties en lestijden, op www.libete.nl. Opgave kan ook bij het Wijkcentrum Bilgaard, via wijkcentrum@bilgaard.nl of 058 266 3327.

Onlangs heb ik meegedaan aan stoelyoga. Zittend op een stoel in een ruime kring deden we de oefeningen. Basis is de ademhaling: hoe adem je gedurende de oefeningen. We beginnen met de zithouding: gestrekt en ontspannen, voeten op de grond. Hierna achtereenvolgens de benen (boven en onder), de armen, handen en de hals/nek. Tot slot een ontspanningsoefening. Geconcentreerd hebben we meegedaan. Het is een actieve, maar rustige manier om het lichaam te ontspannen en de doorbloeding te bevorderen. Alline doet het goed en plezierig. Aanbevolen dus!

Reactie van deelnemer Anneke Oosterman